søndag den 7. juni 2009

Endnu en dansk side med fødsel og børnetøj

Der er jo ingen grænser for, hvor mange hjemmesider der kan oprettes og hvor mange webshops der kan startes om og med produkter for gravide, babyer og børn i alderen kravle kravle til gå på to ben.

Er der da for h. ingen brancheorganisation, som kan lære dem, som forsøger at komme ind på det marked, at det er sværere end rejsebranchen at få attention på Google her.

Nu kan man så læse en online pressemeddelelse om mamanet.dk at de er en videreførelse (!) af det norske ditto på norsk (de har dog ikke fået alle overskrifter oversat endnu). Ifølge teksten på hjemmesiden har de dog eksisteret som dansk hjemmeside i anonymitet siden 2007 og drevet af danske jordmødre.

Fint nok med det og fred være med det.

Men de lokker andre gravide og nylige mødre til at spendere penge på at annoncere på deres hjemmeside mod betaling. Og vel at mærke på en hjemmeside, som siden 2007 ikke har været synlig på Google på noget som helst søgeord, som har med babyer, gravide eller førstegangsfødende at gøre.

Men der måske bare tale om en form for viral markedsføring blandt jordmødre, der skal promovere andre? Hvis man kigger på http://mamanet.dk/om-os/om-os, kan man se, at med den struktur som sitet har, har Google knapt nok registreret siden endnu.

Endnu værre er det, at den uendelige liste over webshops, som tilbyder produkter til målgruppen, heller ingen Pagerank har. Så hvis du vil spare penge, så lad være med at udnytte mulighederne på http://mamanet.dk/annoncere.html - med mindre du kan få en plads på klik-pris til max det samme som en Google Adwords annonce koster.

OG, lad mig lige advare. Google Adwords annoncer i denne branche koster spidsen af en jetjager. Bl.a. fordi de fleste gør-det-selv-selv, hvilket jo er lige hvad Google gerne vil have folk til.

En hurtig søgning på ordet "babytøj" viser f.eks. at INGEN ander hvad "Call to Action" betyder - eller hvad "Dynamisk titel" betyder. ALLE falder for Google's gør-det-selv-selv er billigst koncept - og som er dyrest til sidst. INGEN har været på Google Adwords kursus (hos andre end Google måske).

Gravide, jordmødre, førstegangsfødende og alle andre i samme målgruppe. You have been screwed by Google, not by your husbonds !

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej, siden er oprettet af den samme som har netjordemoderen og smarteunger. Så mon ikke de ved, hvad de gør. De tjener i hvert fald mange penge på de to andre sites.

Vh. Louise
http://milledille.dk

Mekanikeren sagde ...

Øh...
Prøv at søge på "netjordemoderen" og se title tag'et. Det ville jeg da ikke være stolt af - uanset om jeg tjente penge eller ej.
Og...prøv at klikke på linket.

Smarteunger er en smart forretningsmodel, men de webshops som er tilmeldt tjener ingen penge. Trafikken fra den type sites er 0 og nix.
Iøvrigt må man håbe for dem, at Google ikke kommer forbi, og ser at der jo egentligt er tale om et linkkatalog med betaling for links.