tirsdag den 21. oktober 2008

Google ignorerer 301 redirect

Jeg har et pudsigt og ganske irriterende problem med at Google i flere måneder har ignoreret en 301 redirect.

Siden hed oprindligt: www.domæne.dk/produktnavn og er blevet redirectet til www.domæne/produkter/produktnavn. Både Yahoo og MSN/Live Search viser URL'en korrekt, men Google fortsætter med at vise den oprindelige URL - på trods af adskillige links til den nye URL.

Det vigtigste er dog at siden ikke ranker i Google på "produktnavn", men mærkeligt nok på varianter og long tails. På Yahoo og MSN ligger siden i TOP-10.

Den oprindelige fil er endog slettet, så hvor Google har URL'en fra er en gåde.

Nogen der kender problemet? Jeg har ikke kunnet google mig frem til nogen.

2 kommentarer:

Lars Koudal sagde ...

Hejsa

Jeg er ikke sikker på om det er løsningen, men jeg har for nyligt læst om en lignende situation, hvor det viste sig at der var flere links til den ORIGINALE, og derfor valgte kære G at den gamle var mere relevant end den nye... Måske har det noget med det at gøre?

Mekanikeren sagde ...

Hej Lars

Tak for tippet. Jeg checker om det er årsagen.

Mvh
Preben