tirsdag den 5. februar 2013

Skandiaweb SEO-pakker


Hvordan udfører Skandiaweb den søgemaskineoptimering, som de tilbyder via deres SEO-pakker?

Ifølge deres egen beskrivelse er onpage optimering - title-tag, description o.s.v. vigtigt, men de optimerer ikke disse tags overhovedet. Det mener de at kunden selv skal gøre.
Det er jo også OK, hvis kunden bliver informeret om det. Men hvis det ikke er med i SEO-pakkerne, hvad bruger de så tiden på.

Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan de er i stand til at få placeret en stavefejl i title tag’et (eller i hvert fald i Google-hittets overskrift), selv om det ikke står i kildetekstens tag?

Eks:
site:www.mbtollund.dk
Firmaets hovedside hitter i Google med overskriften ”Pilefyr og Pileovne” – altså en stavefejl, da de jo handler med Pillefyr og Pilleovne. Stavefejlen findes i sidens title tag, men hvorfor er der ikke nogen, der retter det, når firmaet har købt søgemaskineoptimering?


Jeg har spurgt deres kundeservice, som ikke er i stand til at svare på det. Og afventer et opkald fra en SEO-ekspert, som åbenbart ikke har travlt.

Følg med her. Der komme snart flere eksempler på, hvorfor man ikke skal investere i en såkaldt SEO-pakke fra Skandiaweb.

Der er nemlig mange flere kunder, som ikke kender så meget til SEO. Dem har Skandiaweb et rasende godt tag på. De bliver nemlig solgt en SEO-pakke, som ikke virker. Og hvor man tilsyneladende ikke engang bruger ½ time på. En sådan pakke koster op til 599 kroner pr. måned. Og så kan man endda tilkøbe såkaldt Booster-pakker, som koster op til 269 kroner pr. måned EKSTRA. Ialt op til 10.416 kroner pr. år for måske ingenting. En fis i en hornlygte.

Måske vil jeg allerede i min næste artikel om Skandiaweb sige, hvad der ligger lige på tungen og begynder med S og slutter på L.
Jeg sparer lige noget mere dokumentation sammen, så de ikke kan få mig dømt for injurier.

2 kommentarer:

Thomas Rosenstand sagde ...

Der står jo pilefyr og pileovne i sidens title tag, så det er da ikke spor mystisk og kræver ikke en SEO ekspert at svare på ;-)

Mekanikeren sagde ...

Tak Thomas

Min fejl. Overså den.

Men firmaet har stadig købt SEO og det burde være opdaget af dem. Specielt da fejlen ligger på forsiden.