fredag den 14. marts 2008

SEOMekanikeren afslører flere dårlige webbureauer

Kære webbureauer

Nu må I altså snart tage jer sammen. Det KAN ikke være meningen, at jeres kunder skal leve med at få leveret den ene dårligt optimerede hjemmeside efter den anden. Eller er det med vilje.

Det kan sgu da ikke passe at der f.eks. stadig - i 2008 - findes TYPO3 webudviklere, som ikke ved hvordan man løfter et telefonrør eller gider flytte mobilen op til øret og ringe til nogen som bare har en lille smule forstand på SEO.

Endnu engang - gårds dags dato - måtte jeg lægge øre og øjne til en nyleveret hjemmeside til et prominent hotel, som var leveret uden den mindste smule chance for at kunne ranke i Google.

En simpel copy and paste levering fra en anden platform til et af verdens bedste CMS'er (hvad angår SEO muligheder ihvertfald), TYPO3. Leveret af et firma, som påberåber sig positionen som et af Nordeuropas største TYPO3 webbureauer. Rent SEO-mæssigt var leveringen dårligere end det hotellet havde i forvejen.

Homepage - forsiden - firmaets hovedside havde f.eks. fået tildelt titlen "DK" = title tag'et "DK". Godt gået, hvis der da blot så havde været 1½ million backlinks til samme side med ankerteksten "DK", så ville den måske ranke indenfor kategorien "Bil-kendingsmærker".

Hvis der er nogen der kan genkende firmaet bag denne fadæse, er det ikke helt tilfældigt. Det er ikke første gang, jeg er stødt på umuligt optimerede hjemmesider fra samme firma, som indtil videre benægter at der findes et udtryk i fagbogen der hedder "Søgemaskineoptimering".

Det er nu mest synd for deres kunder.

Ingen kommentarer: