lørdag den 19. april 2008

Royal Gifts - flot hjemmeside - dårlig SEO

Det er vist på tide med en hjemmeside anmeldelse igen. Webbureauerne står stadig i stampe og leverer stadig deres kunder flotte hjemmesider, som er dårligt optimerede til søgemaskinerne.

Jeg har netop inkluderet et skrækeksempel i mine Powerpoint slides til mit SEO kursus. Det drejer sig om www.royalgifts.dk, som er en rasende flot hjemmeside - nærmest Royal.

Men prøv at udføre en Google søgning på 'Royal Gifts'. Flot resultat ikke, i toppen og det hele - inkl. underside-links. Men prøv lige at kigge nærmere på Google's 'snippet'.

Et nærmere kig på description tag: 'CMS - Vedligehold din hjemmeside selv, hurtig, nemt og billigt via en browser' og keywords: 'cms hjemmeside content management systems webdesign brugervenligt'

Flot reklame for et proprietært CMS system, kaldet Webmanage - udviklet og leveret af...... Jeg tror de har fået nok reklame.

P.S. Jeg vil anbefale Royal Gifts at kontakte en SEO ekspert hurtigst muligt og få rettet op på deres hjemmeside. Det kunne hurtigt være pengene værd i form af flere besøgende.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tøhø!
Lidt ligesom (mest) i gamle dage: "Denne side bruger rammer, men browseren understøtter dem ikke..."
Jeg lavede lige en søgning for sjov. Top resultat: Herlufsholm Idrætscenter med en side, der bruger rammer! :-)

Anonym sagde ...

Uden at vide det kunne det så ikke tænkes at det er kunden der har valgt ikke at udfylde metatags i CMS administrationen, og dermed er det udviklerens "demoreklame" der stadig står som tekst hos google.

Hvis det er tilfældet, så kan man i alle tilfælde vel kun pege fingre af en doven kunde?

Mekanikeren sagde ...

Undskyld jeg siger det, men der findes ingen dovne kuner. Der findes dovne eller sløsede leverandører, som ikke gider fjerne deres reklamer før de leverer sitet til kunden. Der findes absolut ingen undskyldning fra leverandørens side for at levere kunden noget l-o-r-t-e-programmering.