fredag den 27. februar 2009

TDC Hotspot - Fup og Fidus - Spild af penge

For 30 kroner gider jeg ikke at sidde i 30 minutters kø til TDC's klageafdeling. Men jeg gider godt give dem 5 minutters dårlig omtale på min blog.

Jeg ejer et i øvrigt fremragende 3 modem, som jeg normalt ikke har problemer med at komme i kontakt med omverdenen med, bortset fra de 5 min. som det tager at komme under Storebælt. Jeg rejser ofte frem og tilbage til Århus i tog og der er det jo perfekt med et 3 modem (nej, jeg kan garantere at jeg ikke får provision fra 3, selv om jeg burde). Fuld dækning hele vejen og jeg kan arbejde, næsten som på kontoret.

Nu var jeg så i Jylland til et par møder, hvor toget ikke passede ind i geografien, så jeg måtte jo spilde tiden i bil. Fint nok med det og jeg forventede at kunne være online med mit 3 modem (endog det nye turbo modem) hvor jeg havde behov. Mine møder lå så tæt, så jeg kun kunne nå at se indkomne mails i starten af møderne, men fik aldrig tid til at svare på dem.

På vej tilbage til Jævleøen, som de jo ofte minder mig om, at jeg bor på, når jeg er tilbage på min føde (halv) ø, fra Aalborg (med 2 a'er) skal jeg indtage mit aftensmåltid på motorvejsdineren ved Skærup Mølle lige syd for Vejle. Det er et "dejligt" sted, som ligger nogenlunde midtvejs mellem hele Jylland og Københavnsområdet. Og som sædvanligt er jer ret sulten når jeg kommer forbi der - uanset om jeg er på vej til eller fra Jylland i bil.

Jeg bestiller min Pebersteak, finder en plads, slår den bærbare op, sætter 3 modemet i. No contact. Imponerende at jeg kan bevæge mig rundt i det mørkeste Vestjylland, på en campingplads i Holland eller i et 2 stjernet hotel i Polen og have kontakt med omverdenen. Men ikke et par kilometer syd for Vejle klods op ad motorvejen. Her er der pludselig ingen kontakt via 3.

Gode råd er dyre (viser det sig). En hel dags mails fylder et par sider og mindst 20 af dem skal helst have svar under Pebersteaken, ellers ligger de jo bare over til i morgen, vor der dukker 20 nye op med rødt flag. Og nogle af dem kunne risikere at være vigtige (!).

Men heldigvis er man jo stoppet på en Statoil (eller var det Shell) med en Monarch restaurant (?), som jo har aftale med TDC og dermed med hotspot.

Spot på hotspot. TDC foreslår selv 30 kroner, fint nok. Spørger den venlige unge pige, som kommer med pebersteaken, hvor meget de 30 kroner dækker - 30 kr. pr. minut eller pr. time eller ? Det ved hun ikke, så 30 kroner er vel fint nok og betaler med kreditkortet.

TDC / Monarch tager imod betaling og kvitterer med adgangskode. P.S. Man kan ikke selv vælge brugernavn. Uanset hvad man foreslår, sætter TDC ".tdc" efter. OK, tænker man (jeg). Heldigvis har jeg en privat TDC konto, så jeg indtaster denne, men TDC sætter stadig .tdc efter. Der er jo lettere åndsvagt at have et bruger navne, der hedder seomekanikeren@tdchallo.tdc.dk, så jeg opgiver og angiver nogle tilfældige bogstaver, som bliver til xyz(at)tdc.dk

Jeg får min kode og logger ind. MEN, hver gang jeg logger ind på TDC Hotspot, så vender systemet tilbage til login siden. Ingen reaktion overhovedet.

Jeg spørger forsigtigt servitricen om der har været andre der har klaget over at deres TDC Hotspot ikke virker? Ja, siger hun glad. Der var en for et par timer siden. Nå, tak for at du ikke advarede, da jeg spurgte om prisen.

Prøver at ringe TDC hotline. Lukker 16:15. Prøver at maile - nåh, nej det kan jeg jo ikke. Men der findes faktisk et link til TDC's reklamationsafdeling. Prøver den. Nåh, nej den virker jo heller ikke hvis man ikke er online.

Spørger servitricen, hvad man gør. Det ved hun ikke noget om, da det er TDC's problem. Sjovt nok er Monarch's logo jo større end TDC's på logon siden, så jeg går ud fra at de har fået en stor andel af mine 30 kroner. Et stort skilt i "restauranten" siger også "Her er der TDC Hotspot". Så nogen må da kende til hvad man gør. Ingen ud af 6 tilstedeværende ansatte ander noget som helst om hvad TDC Hotspot er for noget og fraskriver sig ansvaret.

Som jeg ser det, svarer det vel til at købe en Coca Cola, sætte sig ned ved bordet og finde ud af at den er tom. Efterfølgende vil personalet ikke kendes ved den og henviser til Coca Cola's hovedkontor i USA. Same shit.

Nå, men jeg fik jo så nedsvælget min pebersteak i en fart, for at komme videre til næste hotspot på motorvejen. Jeg var jo bare stoppet for at spare tid før jeg skulle videre.

Sparet tid, min bare. Hvem har tid til at sidde i kø på telefonen for at diskutere med en idiot fra TDC for at få 30 kroner tilbage. Godt at jeg fik opsagt mit fastnet abonnement hos TDC for nogle måneder siden.

Må både Monarch og TDC rådne et vist sted og måske også 3, hvis de ikke sørger for bedre dækning langs motorvejene.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg arbejder i TDC Hotline. Og du kunne have ringet 80808047 (lukker kl. 20.00) :).