fredag den 18. januar 2008

EM holdet i håndbold falder - det samme gør Google aktier

Det er altså ikke kun Rosenstand som taber disse dage. EM-holdet i håndbold gør det sandelig også.

Rosenstand's Google aktier rasler ned. Mærkeligt nok gør mine det samme. Gad vide om der er en sammenhæng?

Men hvis håndboldlandsholdet har tænkt sig at fortsætte nedturen sammen med Google, så kan man jo ligeså godt fortsætte med at skrive ligegyldige indlæg på en ligegyldig blog.

Jeg står rosenstand om landshold og Google aktier og holder ved. Jeg er sikker på at der er potentiale i begge dele.

Hvad angår dansk SEO på danske hjemmesider, er jeg til gengæld ikke så sikker. Her har vi måske en tabersituation. Hvis du er usikker på udfaldet, så kontakt Rosenstand eller en SEO ekspert.

Go go go, Rosenstand, Wilbek og håndboldlandshold og aktier.

16 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nu er jeg stødt på denne blog et par gange, og jeg er ikke et skund i tvivl om at SEOmekanikeren og Thomas Rosenstand er een og samme person.

Det er såmænd ganske smart fundet på, Thomas - det inderømmer jeg gerne. Og jeg har såmænd ikke ondt i røven over det, men synes blot du kommer til at fremstå patetisk.

Din strategi med at skabe en blog med høj PageRank og links til dit eget site + den altid rosende omtale af dig selv, skal nok give bonus nogle steder. Der hvor jeg synes du går helt galt i byen, er når du kritisere dine konkurrenter - og gør det anonymt. Jeg er ikke selv en af dem der er ramt af din kritik, men derfor synes jeg alligevel det er forkert.

Det er derfor lidt ambivalente følelser jeg har overfor denne blog. Jeg respekterer din kreativitet, men synes du har overtrådt en grænse denne gang. Du kommer, som tidligere nævnt, til at fremstå patetisk.

Vi er i en branche, hvor flertallet har en dårlig moral. I mine øjne er du nu tættere på denne gruppe, end på minioriteten, der formår at udføre topprofessionel SEO og stadig kunne se sig selv i spejlet om morgenen.

Nå men ... jeg skal jo nok ikke forvente at dette indlæg bliver godkendt. Men nu fik jeg da luft - og du fik af vide at du er afsløret. Det handler om logik og kreativitet, ikk'?! ;-)

Mvh. en anonym kollega.

Mekanikeren sagde ...

Nu er du jo selv anonym...

Men jeg bliver nok nødt til hjælpe Rosenstand lidt.
Han er absolut ikke SEOmekanikeren. Det var nu ikke hensigten at rose ham så meget, at han nu har fået dårlig omtale.
Omtalen af Rosenstand på denne blog, har mest været ment som lidt drilleri. Han popper jo op overalt i SEO-verdenen og har kommentarer til stort og småt. Han er næsten værre end deMib.
Og som Rosenstand bemærkede, så offentliggør jeg alle kommentarer.

Anonym sagde ...

Hej Thomas

Jeg er altså ikke så naiv, som du gerne vil have os alle til at være.

I dit svar forsøger du endnu engang at markedsføre og promovere dig selv ved at placerer dig i samme "klasse" som deMib. Nu er jeg så en af dem, der mener at deMib ikke har så meget forstand på SEO, som han gerne selv giver udtryk for. Hans image som SEO-ekspert er selvskabt, og desværre har en del af medierne slugt det råt, uden at undersøge om det rent faktisk er tilfældet.

Jeg vil endnu engang give udtryk for min respekt for din opfindsomhed og kreativitet. Det er ikke tilfældigt at du opnår gode SEO-resultater. Men samtidig vil jeg gentage min kritik. Denne blog er på den forkerte siden af grænsen, og det vil komme til at skade dig på længere sigt.

Og ja - jeg er anonym. Det er hvad du må forvente når du selv skriver under dække og selv fremstår som anonym.

Mekanikeren sagde ...

Hej Anonyme

Jeg er ked af at skuffe dig, men jeg ER ikke Thomas. Men tak for din respekt vedr. kreativitet. Og jeg er ked af at du mener at denne blog kommer til at skade Thomas, når han nu ikke har noget med den at gøre.
Iøvrigt forsøger jeg ikke at sætte mig selv på deMibs niveau. Jeg er ikke helt enig i din omtale af ham, selv om jeg ikke bryder mig om hans måde at tale (læs skrive) til og om andre. Men der er måske tale om et skjult mindreværdskomplex.

Anonym sagde ...

Se - her er jeg nødt til at komme på banen! Det er absolut ikke mig, der er SEOmekanikeren!

Jeg har kommenteret en gang eller to tidligere på denne blog - og jeg står ved mit navn i ALLE sammenhænge.

Hvis du - der beskylder mig for at være SEOmekanikeren - er bare en lille smule mand, står du frem med navn nu og her. Eller du sender mig en mail.

Da du er en kollega i branchen og dermed en konkurrent, overtræder du lovgivningen her ved at beskylde mig for at optræde som SEOmekanikeren! Det vil jeg ikke acceptere!

Jeg skal derfor opfordre dig til at være så "ren" i virkeligheden, som du promoverer dig selv at være her: Giv dig til kende her eller privat til mig.

Jeg orker næsten ikke en retssag på det her, men tag ikke fejl: Jeg lader ikke denne beskyldning stå.

Mekanikeren sagde ...

Gider kamphane nr. 1 (anonym) at kontakte kamphane nr. 2 (Rosenstand).
And please leave me out of this.
Det skulle ikke undre mig om de er gode vennner i forvejen. Jeg er ked af at have ødelagt forholdet.
Anyway, lives - also mine - goes on....indtil en vis grænse. Ifølge Politiken smelter Antarktis og havet stiger, så vi drukner allesammen alligevel.
SOE who cares about SEO.

Anonym sagde ...

Det vil jeg håbe, at "anonym" gør - så han kan bringes ud af sin vildfarelse. Jeg kender godt prisen for at stikke næsen frem - og den er også at være udsat for den slags mennesketyper. Life goes on - også for mig. Men en del af "life" er også at tage konsekvensen af at bringe injurier til torvs offentligt.

"Anonym" har valgt at beskylde mig offentligt for at bryde Lov om Markedsføring. Nu håber jeg, han tager en kontakt til mig og/eller berigtiger sine udtalelser her.

Det er muligt, jeg burde være ligeglad, men det er jeg ikke. Jeg tager udtalelserne yderst alvorligt! Om jeg så skal kalde på en tjeneste fra Jason Goldman hos Google - jeg vil vide, hvem "Anonym" er eller have en berigtigelse.

Mekanikeren sagde ...

Well, let's calm down.
I am not sure that the case is so severe, that you need to call Jason.
If this blog is going to end up calling lawyers on board, I will close it down immediately.
I do certainly not want to start a war in court between third parties.
Hey anonymous. Please call Thomas and excuse. He's absolutely not involved.

Anonym sagde ...

It's up to "Anonym". If he does not call or mail me or clearly states the fact that he is wrong on this very blog, I will do what ever is necessary to obtain the IP of "Anonym".

I do not agree with the purpose of this weblog and I cannot take into consideration that it might be a pain for you SEOmekaniker that I am going to take legal steps to find out who "Anonym" is and take him to court.

His stements here are without doubt a case of defamation and I will treat it as such.

For the record: This is written in English in order to make it easier for Jason and whoever to read and understand.

I have copied the whole tread and I will write Jason tuesday unless "Anonym" comes out from whatever wormhole he is hiding in. I am sure that deleting your blog will not remove the logfiles stored at Google. And given the IP of "Anonym" I'll have a rock solid case.

Sorry if that is inconvinient for you. You haven't started this case - it was a choice of free will by "Anonym" to write and to maintain that I am SEOmekanikeren. He can stop this - if he is man enough. If not - he will be publicly known when this goes to court.

Anonym sagde ...

For the record: I've just chatted with Jason on Messenger. I totally forgot that he left G a while ago to work with Twitter.

Luckily he was able to tell me excactly what to do and who to contact at G.

It's all up to "Anonym" now. I'll wait until tuesday to take action. And SEOmekaniker: No need to delete your blog. All IP etc. are logged and will remain at least five years from now - American law :-)

Mekanikeren sagde ...

Hi Rosenstand
I am not sure that I understand the escalation of this.
An anonymous guy pops up with a wild guess, and think that you are me. And what's the problem. I have explained to him that you are not me.
If Jason's friends at Google really could be lured into investigating IP's and reveal my identity, I think somebody gets in serious trouble. And it's not me.
Nobody have been harmed by my posts. I haven't got any accusations about telling lies or hurting anybody. And it's no crime to let the blog be open to any comment from either anonymous nor named persons.
I look forward to a case in court. It would really kick a.. in the press.
But I also wants to hear from the audiance. Should I close down this blog or not? You can vote until wednesday at 24:00.
We'll let the public decide....

Anonym sagde ...

It seems that the public have decided ;-)

http://www.amino.dk/forums/p/27910/190177.aspx#190177

Anonym sagde ...

Det bliver altså på dansk det her...

Men nu må du sgu lige styre dig Mekaniker! Du skriver: "Nobody have been harmed by my posts. I haven't got any accusations about telling lies or hurting anybody". Jeg siger ikke du lyver - men jeg begynder at tvivle på om dit formål med at hænge folk ud virkelig er et velment forsøg på at rydde op i SEO-branchen, eller om det er for at stikke en kæp i hjulet på konkurrenter? I din overskrift skriver du: "SEOmekanikeren har oprettet denne blog for at hjælpe dig med at optimere din egen hjemmeside". Er det nu også det der er formålet?

Tidligere har du skrevet: "Jeg gider ikke svare på Amino, fordi man hele tiden bliver modsagt. Alle de her højrøvede SEO-eksperter har jo ikke andet at få tiden til at gå med, end at bide ad hinanden i intetsigende SEO-diskussioner". Alligevel battler du lystigt med på Amino. Om du så er Preben eller ej, det skal jeg ikke kunne svare på...

Som Rosenstand har skrevet, grænser det sig måske til det ulovlige det du laver, da du jo også har meldt klart ud at du i dit daglige arbejde roder med SEO. Som tidligere nævnt, anser jeg ikke mig selv som konkurrent, og det gør mig ikke så meget at du har udstillet mig og min arbejdsplads som nogen tumper. Det bliver ikke mig der vil gå rettens vej, men det kan efterhånden være at andre vil. Om ikke andet Rosenstand der tilsyneladende har erfaring med emnet (selv om det selvfølgelig nok er "Anonym" der står for skud her).

Kort sagt, så synes jeg sgu ikke argumentationen fra din side hænger sammen mere. Drop så den anonymitet!

Mvh. Anders Lund, LAIT

Anonym sagde ...

Jeg forstår ikke hvordan man kan tro at mekanikeren er Rosenstand. HVIS han skulle være Rosenstand, ville han være mere end almindeligt skizofren, for selvom de begge er rimeligt velartikulerede, så er der klare forskelle i deres måder at skrive på, ikke bare i meninger, men også i brug af ord, tegnsætning, ordstillinger osv. Det kan sikkert gøres, men det lyder af overkill, så den tror jeg ikke på.

Anonym sagde ...

Det var dog den værste gang pludder jeg længe har læst. SEOmekanikeren, ved ikke en skid om SEO. God damit. der er sku mange idioter til!

Mekanikeren sagde ...

Sorry, der er kommet flere kommentarer, som jeg ikke havde lagt mærke til. Til forskel fra visse andre bloggere, har jeg også arbejde at passe ind i mellem.

Først vedr. at nedlægge bloggen.

1) Rosenstand har jo selv opfordret til at tage kopi af den. Men den er jo også cached, så af den grund er det jo lige meget.
2) Jeg bliver opfordret til at oplyse min identitet. Når den så bliver kendt er det også galt.
3) Der er ikke en eneste som har bedt om at få den nedlagt.
4) Jeg har ikke noget imod at stå ved hvad jeg har skrevet og igen vil jeg sige, at bortset fra et enkelt indlæg, som indrømmet var på grænsen, er der gået efter bolden inkl. dokumentation.
5) Hvis jeg havde skrevet i eget navn og promoveret eget firma, ville jeg jo netop kunne blive beskyldt for at overtræde markedsføringsloven. Find ét eneste indlæg, der kan tolkes som promovering af eget firma. Og find derpå en paragraf i markedsføringsloven der så skulle være overtrådt. Jeg vender tilbage med en blogpost om alle de love, som jeg beskyldes for at have overtrådt. Ikke alle kender dem åbenbart. Så vidt jeg kan se, er der kun én lov der er overtrådt og det er persondatalovens paragraf 6.

Kærligst SEOmekanikeren
P.S. jeg vender tilbage med kommentarer til de andre kommentarer. Jeg skal lige sove lidt oven på en omgang 301 redirects.