mandag den 3. november 2008

Webbureauer VIL bare ikke SEO

Sørgeligt men sandt. Selv om man prøver at lære Webudviklere og Webbureauer hvad der skal til, for at gøre deres kunders hjemmesider SEO-venlige, så VIL de bare ikke lære det.

De bliver ved med at levere kunderne fantastisk flotte hjemmesider, som ikke har en jordisk chance for at ranke på Google.

Jeg mener at jeg tidligere har skrevet at jeg ikke gider undervise Webbureauer mere, og der er såmænd heller ingen grund til det.

Senest er jeg lige faldet over Klitgård Camping's nye hjemmeside. Den er de selvfølgelig stolte af - som der også står på hjemmesiden. Velkommen står der. Men velkommen til hvem. Til alle helårsliggerne, som kender domænet i forvejen. De får da ihvertfald ingen nye kunder med den hjemmeside. Sørgeligt.

Men på den anden side. Hvis DU er på vej ind i camping branchen har du alletiders chance for at få dig en (camping)plads på Google. Der er nemlig ikke så mange der ved hvordan man gør sin hjemmeside synlig indenfor campingbranchen endnu.

Øh, og dog. Du kan selvfølgelig benytte dig af Google Adwords. Her er der masser af plads endnu. Her er det kun et spørgsmål om pris. Og den er desværre høj i den niche.

P.S. Skal vi vædde på, om dette indlæg kommer til at ligge øverst på en søgning på Klitgårds Camping i meget lang tid? Hvis jeg får ret, er det synd for Klitgården, for det er faktisk ikke deres skyld.

Ingen kommentarer: