torsdag den 17. januar 2008

Net-ads er nr. 1 til PPC men nr. sjok til SEO

Net-ads søger konkurrenceminded Account Manager

Faldt lige over en stillingsannonce på Jobindex.

Man kunne måske have forventet af et Internet Annonce Bureau, som lever af at sælge annoncer på Internettet – PPC kampagner, at de anvendte Google Adwords til at finde personale. Men Account Managers er ikke sådan at ramme med Adwords.

SEOmekanikeren udfører lige en hurtig (vi taler om nanosekunder) analyse af Net-ads’ hjemmeside og konkluderer at Net-Ads tænker således:

”Der er INGEN grund til at optimere hjemmesider, det er annoncer vi fokuserer på. Derfor anvender vi samme geniale title tag på alle sider: ”:: Net Ads ::”. Vi har nemlig en aftale med Google om, at vi ikke skal ranke højt i de organiske resultater. Vi behøver derfor heller ingen description tag eller keywords eller smarte URL’er – vi kan sagtens leve med ”www.net-ads.dk/index.php?folder=3”.

12 sider indekseret hos Google. Alle med samme title tag. Ingen description tag overhovedet. Vi sender lige deres egne kerneprodukter igennem maskinen: ”PPC kampagner”, ”Google Adwords”, ”sponserede links”, ”e-katalog” og ”Internet Medibureau”. Selv som close companion med Google er der ingen trøst at hente – ingen hits indenfor de først 5 SERP’s. Det går bedre med MSN, her der da i det mindst to fjerdepladser at hente, men dem er der jo ingen der læser.

Og hvad er så den dybere baggrund for at analysere et firma, som blot ønsker at leve en anonym tilværelse i søgemaskinerne og ikke blive forstyrret af organiske hit.

Jo, de pådutter også deres kunder den samme filosofi. Sandsynligvis uden at spørge dem først.

Sådan skriver Net-Ads om sig selv i stillingsannoncer, når de søger nye medarbejdere:

”Net-ads er et Internetbureau med mere end 20 års erfaring indenfor online verdenen. Vi er specialister i kampagneplanlægning og management samt hjemmeside-løsninger til det danske erhvervsliv.”

20 års erfaring indenfor online verdenen og specialister i hjemmeside-løsninger til det danske erhvervsliv. Tror da pokker at der er så mange hjemmesider, som ranker dårligt på Google. I de sidste 20 ÅR har man ignoreret Google’s både offentliggjorte og hemmelige forskrifter i best practice for optimering af hjemmesider. OG se de ignorerer det endda på deres egen hjemmeside. De er da i det mindste solidariske med deres kunder – de behøver ikke at ranke, da de jo bare ka’ køre nogle billige PPC-kampagner ka’ de. Hvem sagde billige? Undskyld, jeg lever i fortiden.

Et andet bon mot, som de siger i Frankrig: ”Vores motto er, at vi altid rammer plet”.

Selvfølgelig rammer I plet – hver gang. Med en nøje udtænkt strategi om at køre dårlig SEO på hjemmesiden, er der brug for PPC-kampagner – ALTID.

Et tredje motto: ”vi tror på fairness overfor kunder”. Selvfølgelig er fairness i højsædet overfor kunderne. De betaler Google’s fair pris for Adwords anytime.

Et fjerde motto: ”…således vi opnår en win-win situation for alle”. Google og Net-Ads er blevet så store nu, at de nu omtaler dem som alle. Med en omsætning større end Danmarks bruttonationalprodukt, er der i den lille danskers navlebeskuende verden, vel også tale om en så stor magt at der kan tales om ALLE. Altså en dobbelt win situation for Google og lidt til Net-Ads.

Udtalelse fra hjemmesiden: ” Vi har ekspertise indenfor telefonerbøger online og offline, Jubii, Google, Søgemaskineoptimering og diverse portaler”.
Det er da muligt at Net-Ads har ekspertise indenfor telefonbøger o.s.v. MEN lad dog for Google’s skyld være med at skrive Søgemaskineoptimering. Også OK med diverse portaler, det kan jeg ikke modbevise.

Et femte motto, hentet fra hjemmesiden: ” vi kalder en spade for en spade”. Jo tak, men kald ikke Søgemaskineoptimering for Søgemaskineoptimering når jeres kunder hører på det.

P.S. Tillykke med Google Adwords certificering nr. 2 og certificering som Google Qualified Company.

Nå, nu varer det ikke længe før denne blog bliver blacklistet……

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er stor humor :) - og lidt af en skandale at der stadig er arbejde til sådan en bande amatører.

Anonym sagde ...

haaaaaaaaaaaaay july

Anonym sagde ...

Hold kæft hvor må du dog kede dig SEO! Få dig et job!

Anonym sagde ...

Se, med den slags blogs, efter en hurtig søgning er dejligt. Tak for det, og med dette også tak for min fremtid, da jeg nu ikke længere overvejer at søge stilling hos Net-Ads ;)

Anonym sagde ...

hvordan kan man være seriøs at tilbyde kunder SEO og ikke selv have en hjemmeside som er søgemaskine venlig -:(

Net-Ads er konkurs, det hedder Jut online a/s i dag, se også wwww.just-online.dk og få en griner af en plat ugle!