tirsdag den 18. december 2007

Det er jo kun jul en gang eller to om året

Der er så meget snak om, at julesalget via Internettet vil slå alle rekorder i år. Det bliver det vel også nødt til, for så vidt jeg husker var det jo ret pauvert sidste år.

Lad os dog bruge denne søde juletid til at undersøge hvem der virkeligt har forstået at søgemaskineoptimere, så de kommer op der, hvor der er en chance for at afsætte nogle julepakker.

Ho, ho, ho. Vi checker lige hvem der ligger i TOP 10 på Google ved søgning på "Julegaver til barnet der har alt i forvejen".

Jeg må sige at der skal meget til at ryste SEOmekanikeren, men det var alligevel overraskende at der var 32.000 hits. OK, jeg er klar over at der ikke var sat klammamser om sætningen, men alligevel. Det er en long tail der vil noget. Alle der søger på dén sætning er virkelig i købsmode.

OK, lad os kigge på resultatet:

Nr. 1 på Google er altså lidt klam. Der er tale om www.oestrogen.dk men hjemmesiden præsenterer sig som SHOPPINGGUIDEN.dk og her kan du bl.a. købe en ged, som så mange andre steder her i julen.

Det bliver altså værre og værre det her. Nr. 2 på Google er ungmor.dk. Jeg tror virkelig Google har misforstået søgefrasen.

Nr. 3 på Google er www.min-mave.dk. Nu gir jeg op. Google - du er bare for meget.

Det kunne tyde på at Google er styret af ultra højreorienterede kristelige amerikanere, som mener at børn der har alt i forvejen, bare skal have nogle flere søskende. Ingen spor af svangerskabsforebyggende midler her.

Jeg var lige ved at lukke med nr. 3 på Google, men opdagede lige at én af mine favoritter faktisk kommer ind som NR. 5 PÅ GOOGLE:

Gadgets til drengerøve. Hurra, julen er reddet på Google. Men i drengerøve på Gadgets - I bliver altså nødt til at investere lidt i søgemaskineoptimering. I kan f.... ikke være bekendt at ligge på plads nr. 5 på Google, når jeg nu leder efter en gave til min søn !

Tag den Google og alle SEO-eksperter.

God jul fra drengerøven SEOmekanikeren.

Ingen kommentarer: