onsdag den 5. december 2007

Hej 156 millioner Bloggers her kommer mekanikeren

Den seneste opgørelse jeg har set, viser at der er mere end 156 millioner unikke bloggere på blogger.com pr. oktober 2007. Sikke mange venner jeg har fået. Skal vi ikke samles til et barbeque?

En statistik fra comScore viser i øvrigt at vi p.t. er 403 mio. der blogger hver dag - over halvdelen af verdens online brugere. Er der overhovedet nogen der læser alt det garbage der bliver skrevet? Eller bruger Google det blot til at fylde op på deres storage til glæde for EMC, IBM eller HP. Tillykke til storage leverandøren. Sikkert en endnu bedre deal end SKI-aftalen med vores nye Finansminister.

Stop the crap og kom til sagen.

Denne blog skal bruges til at komme med gode råd om søgemaskineoptimering, søgemaskine markedsføring, SEO, Search Engine Optimization, SEM, Internet markedsføring og alle de andre smarte udtryk.

Jeg vil tillade mig at anmelde hjemmesider og deres evne til optimering. Jeg vil tillade mig at blande mig i debatter blandt danske og udenlandske SEO-eksperter. Du ved hvem jeg mener, hvis du er i branchen.

Om ikke andet, kan jeg da give dem lidt linkjuice til at holde PageRank oppe. Det er jo lidt svært i disse dage. Google er karrig med tildelingen.

Her følger de bedste i branchen - taget fra Google's TOP-10 ved søgning på "Søgemaskineoptimering":
Nr. 1 på Google: www.concept-i.dk
Nr. 2 på Google: www.synlighed.com
Nr. 3 på Google: www.notabene.net
Nr. 4. på Google: www.strategen.dk
Nr. 5 på Google: www.html.dk
Nr. 6 på Google: www.buchwald.dk
Nr. 7 på Google: www.aizee.dk
Nr. 8 på Google: www.addvisors.dk
Nr. 9 på Google: www.hoeg2.dk
Nr. 10 på Google: www.webmaster.jeppeschroeder.dk
(og så fik I lige en ankertekst med !)
Hvis du føler det snydt ved ikke at være nævnt, kan du klage til Google.

Måske skulle man lade det være en tilbagevendende begivenhed at uddele Google pokaler til de bedste i branchen på forskellige områder. Jeg vil overveje at uddele en mekaniker-kedeldragt med rygmærket: No. 1 on Google. 6 skruenøgler til den idé.

Jeg håber vi høres. Alle indlæg -også anonyme bliver offentliggjort og latterliggjort uden censur.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Yeaahh!!! Nr. 1 på Google på søgemaskineoptimering - det er jo fedt. Men hvem dælen er du, du? ;-)

Hilsen Thomas R.