søndag den 16. december 2007

Er Wibroe, Duckert & partners blevet en del af Google

Hvis du indtaster URL'en (www.wdp.dk) for meget kendte, berømmede og prisvindende reklamebureau, Wibroe, Duckert & Partners, får du en hjemmeside op, som for 90% består af Google søgemaskinen med søgefeltet udfyldt med "wibroe, duckert & partners vinder".

De sætter sandelige ikke deres lys under en skæppe. Første hit handler naturligvis om at de vandt en Arnold i 2004. Men det er jo længe siden. Har de virkeligt ikke vundet noget i nyere tid?

I venstre side har de en lille menu med meget få punkter, bl.a. 5 cases. Klik på case 1 og Google søger selv på "nykredit reklame". Man må jo så gå ud fra at det skal forstås således at WDP har ansvaret for Nykredits reklamefilm, som de fleste hits handler om. Det er bare dybt genialt det der.

Case 2 søger på "Frederik LaCure" - figuren fra reklamefilmserien "Ommer" for Tuborg. Tip: Eniro har en reklame i højre side, hvor de påstår at man kan finde Frederik's telefonnummer hos dem. Det er bare genialt det der.

Og sådan fortsætter det case after case - i alt 5 af slagsen. Google giver alle factsene, så de har ikke behov for en hjemmeside.

Hvis man vil i kontakt med WDP og klikker på "Kontakt", ja så går man over til at vise at firmaet er optaget på De Gule Sider. Så behøver man ikke at slå dem op i den trykte udgave. Ret genialt.

Lad os så se, hvordan de klarer sig, hvis man søger på søgeord, som de ikke selv har valgt på forhånd. Som f.eks. "Reklamebureau for Tuborg". Nr. 1 på Google: Gulex hit: Reklamebureau Hellerup. 64 gule resultater som de skriver. Men WDP er ikke imellem, da de jo ikke bor i Hellerup !

Til gengæld dukker et velkendt navn op: Rosenstand & Co. Med en reklametekst der siger: "Hvorfor betale for flæsket, når du kan nøjes med kødet!". Den var god Rosenstand. Jeg vidste ikke at du have en afdeling i Hellerup, der lever af at sælge smarte slogans.

Hvad med "Reklamebureau uden hjemmeside" - ingen gevinst.
eller "Reklamebureau i lommen på Google". Ingen WDP. Til gengæld begynder jeg at føle mig forfulgt. Hvem tror I der er nr. 1 på Google? Rosenstands blog af alle. Så ER han altså i lommen på Google. Det siger søgemaskinen jo selv.

Nå slut med at dukke Duckert og de andre partnere....

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nix - det er Google, der er i lommen på mig! Jeg købte godt ind, da aktierne kom ud. Og det jeg ikke fortrudt ;-)

Mvh.
Rosenstand

Morten P. Andersen sagde ...

Hvem er i lommen på Google? Den fik jeg ikke lige fat i :)
Nej jeg må indrømme at det er underholdende læsning - bliv endelig ved .... og selv om at du "bor i et glashus" :)
Morten